Dit netværk skal vide hvilke virksomheder der er interessante for dig at arbejde for. Jo mere info du kan give des bedre mulighed har dit netværk for at hjælpe dig. På LinkedIn har du en gratis mulighed for at finde navnene på de personer der sidder på de arbejds- og ansvarsområder, du gerne vil have kontakt til i en virksomhed. I denne video viser jeg dig hvordan.
Hvis du finder frem til dine drømmekunder på andre måder, så smid gerne en kommentar nedenfor.
Sådan finder du kontaktpersonen hos din drømmekunde,
Hvis man skal til møde i en virksomhed kan det også være interessant lige at tjekke op på, om du kender nogle af deres ansatte. Det kan du gøre via LinkedIn ved at søge på virksomheden. Det kan være en god indfaldsvinkel feks at kunne sige: jeg har læst på universitetet med … Eller jeg kender … fra feks et ledernetværk eller et kursus. Så glider samtalen ofte lidt lettere og du har fået fortalt lidt om dig selv. Jeg har fået tippet fra en dekan fra Syddansk Universitet, som jeg sidder i VL gruppe med. Det virker naturligvis bedst i et lokalområde som feks vores på Fyn/Odense
Jeg Googler også altid folk jeg skal mødes med både kunder, leverandører, samarbejdspartnere etc for at sætte mig ind i deres baggrund, interesser osv. Husk det gør de også, så et af mine tips til mine kunder i karrierecoaching er at tænke i Personlig branding. At overveje hvilke emner du gerne vil være kendt for/specialist i. Vælg så nogle fokus områder og ord du bruger igen og igen og sørg for at få søgeoptimeret din hjemmeside, blog, indlæg, fotos etc
Og tænk over hvilke grupper du melder dig ind i. Det udsender også signaler om dine interesser. Deltag gerne i diverse debatter, så man kan se hvad du står for og hvad du ved noget om. Hjælp gerne andre med inspiration og de vil blive dine ambassadører og de vil tænke på dig, når de har brug for en med lige netop dine kompetencer, når de ved hvor de let kan finde dig.
Og husk du vil være top of mind, hvis du ofte skriver statusopdateringer (relevante) og/eller tilretter din profil løbende.
Når du får nye connexions så tjek om de kender nogen du kender, som du kan sende en invitation. Der kan gå lang tid før du kommer i tanke om alle dem, du har mødt gennem et langt liv. Det er også interessant at se hvilke grupper andre er medlem af, så der er også meget inspiration at hente
God fornøjelse. Jeg et selv blevet bidt af de sociale medier og elsker det. Og så giver der både kunder og bundlinie
Tak for nogle rigtig gode tips, Elsebeth.